divendres, 7 d’agost del 2015

Cambodja, 5a setmana, Siem Reap - Kampot

La 5a setmana encetada plenament a Cambodja. Som divendres 7 d'agost de 2015, i avui tocava fer una ruta circular sense alforges des de Siem Reap fins a Angkor, uns 53km, planers, temples amunt i temples avall http://connect.garmin.com/modern/activity/857640364/share/0?lang=català&t=1438961164644 Tot un increïble passeig pels impressionants temples d'Angkor, el complex religiós més gran del món amb les nostres bicicletes, la dakota i la montana. Una gran forma d'acomiadar-nos d'elles, després de 1428km pel sud-est Asiàtic. A les 7 del matí ja èrem Angkor Wat, havent fet els 6km de la guesthouse 7candles on estem afincats fins al temple, passant previament a pagar 20$ dolars per poder voltar per tots els temples.

La jornada s'ha tornat dura gràcies al potent sol, i la gentada de turistes que trobàvem als llocs més emblemàtics. D'Angkor Wat al de Bayon, dintre d'Angkor Thom, amb les impressionants cares esculpides en les torres, amanit per micos i elefants que es passegen pels turistes. Ruta al nord per veure més wats i jardins com les terrasses dels elefants i el jardí botànic, passant pel Preah Khan, Neak Poan, Ta Som i d'altres que hem vist des d'afora, cada cop més cansats i cremats. Fins al Ta Prohm, famòs per estar recobert d'arbres i jungla, dintre mateix de les parets de pedra. Tot, fent alguna parada per pendre els refrescos més cars del viatge i buscant corriols enmig la jungla entre antigues muralles dels temples, donant un toc d'aventura al final del viatge amb bici.

Amb això, fem un canvi de xip i de transport, pels següents i finals 13 dies. Les bicis dels 80, han treballat de valent amb les alforges, carreteres i clima advers. Però Siem Reap, és un bon lloc per donar-les a la fundació Ponheary Ly theplf.org amb l'objectiu de l'educació, obren escoles i faciliten als nens Cambodjans anar-hi. Les bicis tindràn aquest ús, o bé pels voluntàris. A més la fundació, porta la guesthouse 7candles, on els vam descobrir. Sort! School is the Answer!

Dissabte 8 d'agost de 2015, acomiadats de les bicis, avui planificació i relax per la ciutat de Siem Reap tot un descobriment, una ciutat molt turística, i amb els seus racons de tranquil.litat. Amb molta festa i restaurants. Ple de gent de moltes nacionalitats, suposem, fent nit per visitar Angkor. Sobretot destacar, els mercats i el Pub street i voltants! Amazing! Cosmopolita i festiu total.

Diumenge 9 d'agost, tocava agafar un vaixell i remuntar el llac Tonle Sap i el riu Sangker. Una ruta pintoresca, ja que passa per un munt de poblets flotants. Però el trajecte, compartit amb un excès de turistes, anxovats. En un vaixell vell, amb una fressa aixordadora de motor, i un trajecte de més de 8h, sortint amb una horeta de retard, han desangelat el camí. Sort del paisatge i la pobre gent que hi viu, que fa bona cara tot i passar una barca gegant carregada d'estrangers, provocant onades i trencant gàbies de pescar... Si més no, una aventura més, per arribar a
Battambang, ciutat gran i tranquil.la, amb un passat colonial francès decadent.

Dilluns 10 d'agost, primera visita a la capital de Cambodja, Phnom Penh, tot i un viatge amb bus de més de 6h, el recorregut ha estat prou bo, un bus amb gent del país, net i amb espai per a les cames (amb el capítol tours). Arribem a la capital i després de buscar un hotelet prop de l'estació del mercat central, passegem fins al museu nacional, on gaudim d'un munt d'escultures khamers o jamers en un museu molt bonic, però petit, en el meu parer.

Fem el vol per la riba on s'ajunta el Tonle Sap amb el Mekong, i ens refugiem de la pluja en un mercat proper i després en el mercat central, Psar Thmei. Paradetes de tot i més, de joies i imitacions de tot, fins a peixateries i carnisseries, en viu i en directe (animals vius), ah i aranyes i tot tipus de cuques fregides. Però deixem Phnom Penh pels últims dies de viatge, ara l'objectiu és la platja.

Dimarts 11 d'agost de 2015, agafem un bus a Kep, antic poble de mar de la jetset francesa en època colonial, ara les villes estàn ocupades, tot és gris i brut, excepte la platja de sorra fina. On acabat de ploure, ha sortit el sol, deixant-nos tastar l'aigua asiàtica (força tèrbola, si més no aquí). Però a Kep el més important és el mercat de crancs.

On la seva venda i pesca, són l'atractiu principal del poble. Al costat del mercat, ple a vessar de restaurants de cabres de mar "centollos" o "crabs", cuinats de moltes maneres, però sobretot amb pebre de Kampot (dels millors del món diuen).
Aquí sí, la Lonely no falla, i al restaurant Kilmy hi degustem aquest plat. Quin premi! Sopem cranc al pebre verd de Kampot i rajada amb all, (amb arròs, que no falti) i unes cerveses, per menys de 20 dolars (tot i ser l'apat més car del viatge) fantàstic. Continuarem demà el camí cap a les platges verges.

Dimecres 12, tornem agafar el bus, avui més tard, així podem tornar a fer un passeig per la platja de Kep, avui més neta. Total anem força a prop, a Kampot, ciutat en una entrada de mar llarguíssima i plena de villes colonials decadents, on es cultiva aquest pebre tant famòs i car. Ciutat tranquil.la per passejar a la riba i fer un tomb amb vaixell per veure la posta de sol i el festival de les cuques de llum amb les estrelles, canal i jungla amunt. Fantàstic i molt complicat de captar amb la nostra càmera de retratar.