2011 Camí de Santiago

21 dies va durar la pedalada de Celrà (casa nostra) a la fi de la terra (Fisterra - Galícia) pel Camí de Sant Jaume - Santiago. Aquí hi ha mapes - tracks del recorregut i tots els correus enviats al blog durant els dies de camí des del mòbil o ordinadors dels albergs o centres cívics. Tota l'aventura del nostre camí de Sant Jaume, més de 1500km, una experiència increïble i difícil d'entrada però ben superada. Vista ja amb la distància d'una setmana de l'arribada al km 0,0 al Cap de Fisterra i ja de nou a casa, no sembla en el nostre record un recorregut dur i difícil, sinó un dia a dia de moltes aventures, paisatges i cultures diferents! turisme viu! ciCloTuriSme! una gran experiència! Jordi i Laia.

Recorregut enregistrat amb el Garmin Edge 705, dels 21 dies totals:

Links dels mapes, rutes i detalls concrets dia a dia en el GarminConnect:

Dia1 (Celrà - Roda de Ter)
Dia 2 (Roda de Ter - Navarcles)
Dia 3 (Navarcles - Montserrat)
Dia 4 (Montserrat - Linyola)
Dia 5 (Linyola - Tamarit de la Llitera)
Dia 6 (Tamarit de la Llitera - Osca)
Dia 7 (Osca - Sarsamarcuello)
Dia 8 (Sarsamarcuello - Arrés)
Dia 9 (Arrés - Sangüesa)
Dia 10 (Sangüesa - Estella/Lizarra)
Dia 11 (Estella/Lizarra - Nàjera)
Dia 12 (Nàjera - Cardeñuela Riopico)
Dia 13 (Cardeñuela Riopico - Frómista)
Dia 14 (Frómista - León)
Dia 15 (León - Rabanal del camino)
Dia 16 (Rabanal del camino - Vega de Valcarce)
Dia 17 (Vega de Valcarce - Ferrerios)
Dia 18 (Ferreiros - Arzúa)
Dia 19 (Arzúa - Santiago de Compostel·la)
Dia 20 (Santiago de Compostel·la - Olveiroa)
Dia 21 (Olveiroa - Fisterra)

Resum de tots els missatges enviats des del camí:

dimarts 2 d’agost de 2011

Avui, dimarts 2 d'agost del 2011, a les 12 del migdia hem arribat al Cap de Fisterra, al km 0 del nostre Camí de Sant Jaume.
En total hem fet 1.556 km, de Celrà a la fi de la terra.
Ens veurem ben aviat, ja que aquí s'acaba el nostre camí, però de ben segur continuarà algun altre dia.
ULTREIA E SUS EIA!!! (endavant i amunt!) Per cert, "Buen camino" a tothom!

Ahir vam aconseguir la primera fita: Santiago de Compostel.la, i ara esmorzem a 80km de la segona: Cap de Fisterra.
Tot i haver fet més de 1400km, encara no en tenim prou.

Ja hem pujat a la Cruz de Ferro (amb una pedra), i avui de bon matí hem pujat a O Cebreiro (que ja és Galícia!), i diuen que qui hi arriba arriba a Santiago! Esperem-ho perquè baixant s'ha trencat un radi de la bici de la Laia. Sort que a Sarria ens ho han canviat en un
pim-pam.
Després de tot plegat hem arribat a Ferreiros,un poble petit i típic gallec, amb vaques pel carrer. A 100km de Santiago.
Demà farem una mica més i diumenge al matí pensem arribar a Santiago!
Laia i Jordi

Ja comencem a acostar-nos a Galícia. Avui hem fet 75 km i hem arribat a Rabanal del Camino, a poc més de 10 km de la Cruz de Ferro (una pujadeta dura per demà, però encara més la baixada, diuen).
Estem a 240 km de Santiago de Compostel·la. Ja no queda res!

La rodona de l'entrada d'Astorga, on hem dinat avui. Camí de Sant Jaume total!

dimarts 26 de juliol de 2011

Avui hem arribat a León després de 120 km!!! Quina pallissa!!!
Anem cap a fer un "tapeo" amb l'Adri i en Quim, una parella de Banyoles amb qui compartim camí des de Nájera.
Després continuem!!!
El darrer dia que vam escriure era des de Logroño, doncs aquell dia vam arribar fina a Nájera (83 km en total). L'endemà vam dormir a Cardiñuela de Riopico, a 16 km de Burgos (90 km). Dilluns, 25 de juliol, Sant Jaume (Santiago) vam arribar a Frómista (86 km).
Ara fa 14 dies vam sortir de Celrà, i ja portem més de 1.000 km!!! Les cames i el cul ja ho senten, però no es rendeixen!!!
ULTREIA E SUS EIA!!! Endavant i amunt!!!
Pedala, perdala!!!
LAIA & JORDI

Hem fet algunes tapes i vinets, i ja portem 50Km. I ara en farem uns quants més.
Des de Sarsamarcuello vam enganxar el camí d'aragó i vam dormir a Arrés (64 km apretant molt la bici per culpa del camí), dijous vam dormir a Sangüesa (52 km,força desnivell i mal de cul!), i ahir divendres volíem dormir a Estella/Lizarra pero l'alberg era ple i a 2km n'hi havia un altre al poble d'Ayegui (pavelló), en total uns 90 km.
Aquest matí hem agafat força a la fuente del vino d'Irache.
Per cert, ja som al camí francès i és ple de pelegrins! Ja hem passat el nostre equador i portem gairebé 800 km!
Fins aviat,
LAIA I JORDI

dimarts 19 de juliol de 2011
Setè dia: SARSAMARCUELLO

Avui és el setè dia de viatge sobre dues rodes. Hem arribat a Sarsamarcuello un poble petitíssim que té internet al local social / bar, l'únic servei del poble. Ha estat un dia dur, amb molt i molt de vent: massa. Un vent anomenat Cierzo, que ve del nord i que ens ha vingut tot el dia de cares ens ha aixafat una mica. En total, només hem fet 47 km, però hem tardat molt a fer-los! A més, ens hem equivocat de camí i hem pujat al castell de Loarre que està a 1024 metres.
Després de Montserrat vam anar fins a Linyola fent 110 km. Hi havia cada baixada... però al final era tot planer, i vam acabar força cansats. L'endemà vam arribar a Tamarit de Llitera, el primer poble d'Aragó pel camí oriental català amb 71 km on ens va sorprendre la gran quantitat de gent que parlava català.
Ahir, dilluns 18 de juliol ja vam arribar a Osca amb 102 km de pujada llarga. Vam anar a l'alberg de pelegrins, on ens van rebre els tres membres de la junta i ens van convidar a vi i tomates de l'hort de les monges. Fantàstics, tres grans personatges que quedaran marcats en el nostre camí.
Fins ben aviat!!!
Laia i Jordi

Desprès del primer dia de Celrà a Roda de Ter per la ruta dels pantans, amb 91km, del segon fins a Navarcles amb 72km, avui hem pujat a Montserrat amb 36km i hem pogut gaudir del monestir i l'entorn, i descansa tota la tarda.
I demà continuem. Bona nit!
Ultreia e sus eia.
Laia i Jordi

I demà continuem. Bona nit!
Ultreia e sus eia.

dimecres 13 de juliol de 2011
Són les 6:00h del matí plou molt! Marxarem igualment, a les 8 hem d'estar pedalant, ens espera Girona després del pas per Rafart (gairebé a Sant Miquel) i segell rerre segell hem d'arribar a Roda de Ter, després de fer carrilet i els pantans del Pasteral, Susqueda i Sau. Comença l'aventura! Jordi i Laia.

divendres 8 de juliol de 2011
Camí de Sant Jaume / Santiago a la vista
Ja hi ha data de sortida! serà dimecres vinent 13 de juliol! apunt?! de moment a preparar cosetes, i si tot va bé les entrades del blog anirant sortint al facebook alhora... xD Fins aviat!

dimecres 15 de juny de 2011
L'aventura del Camí de Sant Jaume / Santiago l'estiu 2011. Doncs sí, decidit, aquestes vacances cap a Finisterre amb bicicleta des de casa. Ho això volem aconseguir la Laia i jo (tenim un mes i moltes ganes...) I serà l'aventura amb bicicleta més gran, llarga... i ja en direm la resta quan toqui! que mai haurem fet en les nostres darreres sortides - viatges amb bici. (la més llarga de 4 dies...) XD

Tenim intenció d'actualitzar aquesta pàgina al llarg del viatge. De moment el pla és fer el camí sombrejat del mapa, seguint el camí de Sant Jaume des de Casa i un cop a Jaca seguir el llibre que des de Sant Jordi disposem on tenim l'itinerari del Camí aragonès i del francès ben detallat!