divendres, 2 d’agost del 2013

Tornem al Mar, al Mar!

29 de juliol - 2 d'agost (Trinidad, Cienfuegos, Playa Giron, Playa Larga, Jaguey Grande)...
A Sancti Spiritus vam poder veure la festa i el carnaval. Com s-ho passen els cubans!!! Tot i aix[o, vam anar a dormir aviat per poder pedalar l-endem[a.
De Sancti Spiritus vam anar fins a Trinidad (73,5km), passant pel Valle de los Ingenios on vam tornar a veure muntanya.

Trinidad es una ciutat molt maca i que encara conserva els carrers empedrats. Vam agafar un bus per anar a Playa Anc'on, una platja de sorra blanca, per[o al cap d-una hora de ser/hi va caure el gran diluvi... Amb les ganes que ten'iem de tornar a veure el mar, altra vegada el Carib!!! La pluja va durar una hora i prou, aix'i que ens vam poder tornar a banyar.

Despr'es vam anar fins a Cienfuegos (83,6km), una ciutat gran, tan quadriculada que els carrers s'on n'umeros. En diuen la Par'is del Carib, per[o a nosaltres tampoc ens va agradar massa.
I d-aqu'i cap a Playa Gir'on(90,5km), a baix de la Bah'ia de Cochinos. Playa Giron 'es un poble molt petit, per[o a 10 km hi ha Caleta Buena(111km total del dia), on vam poder gaudir d-una aigua net'issima i banyar/nos amb peixos tropicals: una passada!!! A part, per entrar has de pagar un " tot incl'os" i vam fer m'es d-un mojito al llarg de la tarda...
Per poder gaudir de la Bah'ia hem fet pocs quil[ometres i poder anar parant a les platges m'es boniques. Aqu'i hi fan molt de submarinisme, i nosaltres amb les ulleres ens ho hem passat molt b'e.
Anant cap a Playa Larga (Calet'on, 39 km), on hem dormit la nit passada vam parar a Punta Perdiz una estona, una petita cala on vm estar nosaltres dos sols, b'e amb els peixos! Impressionant.
Despr'es vam acabar de passar al mat'i i migdia a La Cueva de los peces, on hi ha un cenote de 70 metres de profuniditat on en teoria hih a peixos impresionants, per[o era molt fosc i  no ens va agradar. Per[o davant hi ha una petita caleta on vam llogar un parell de tumbones i a relaxar/nos! Aigua, peixos i sol.

Avui, despr'es de dormir arran de mar, sopar veient la bah'ia i esmorzar amb una calma impressionant, hem fet una mica de platja a Playa larga, per[o no 'es gens maca comparat amb les d-ahir. Tot i ahix[o s-hi est[a molt b'e.
Despr'es hem torant a agafar les bicis i hem parat al Criadero de cocodrilos de Guam[a, on n-hem vist de totes mides.
Hem acabat d-arribar a Jaguey Grande (35 km), on r[apidament hem vingut a ETECSA perqu[e tanquen a les 4 i tenim poca estona. Despr'es anirem a la casa on ens espera una piscina!!!!
Dem[a anirem cap a Varadero, m'es de 70 km, i el mar de la part nord de l-illa. Tornarem a pedalar de valent!

1. Hello. Molt bé, molt bé.
    Quand fa anys vaig estar a Cuba, i ja a prop de Trinidad, la carretera estaba repleta de crancs com el de la foto. La creuaven con una plaga. Només feiem que aixafar crancs amb les rodes. Resulten perillosos ja que poden fer punxar.
    Salut i bon pedaleix i a seguir disfrutan.
    Salutacions

2. Exacte! He he tot i no ser l'època que n'hi ha més, cap allà trinidad, playa giron i la bahía ce cochinos els crancs atravessen com bojos i algun que ens ha intentat fintar ha rebut! Però ja uns van dir que al maig amb bici quasi és impossible!
    Així ja havies estat a cuba en bici! Genial! Realment ho hem disfrutat! Suposo que igual que vos! Salut