dimecres, 24 de juliol del 2013

Del Carib a l-Atlantic

17 - 23 de juliol: (Playa Imias, Baracoa, Yumuri, Moa, Cayo Saetia, Mayari, Salto de Guayabo) ... Despres de Guantanamo vam arribar a les platges d-Imias (92,5 km) i  tastar el mar Carib, on vam dormir en una cabanya (cutrilla pero amb un minim) al costat de la platja.

D-alla vam enfilar Farola amunt ben d-hora per no patir massa el sol. Deu ni dor quina pujada inicial! pero despres ja es va fent millor i vam arribar a l Alto de Cotilla, direccio Baracoa comprant uns cucuruchos (no son gelats, son uns dolcos de fuita i ametlles) a uns pagesos de la baixada.(68,5 km)
Ens vam quedar un dia a Baracoa per anar a veure la boca del Yumuri i les platges del costat (66,3 km). Molt millor les platges que el Yumuri.
La casa on vam estar era fantastica (Can tito Andres). Vam fer els primers mojitos de Cuba!!!

De Baracoa vam enfilar per la pitjor carretera de Cuba (aixo diuen els cubans, pero realment es molt dolenta) cap a Moa. A mig cami, cap a les 8 vam parar a Playa Maguana, tot un paradis per nosaltres sols a aquella hora. Despres d-una mica de relax i d-un bany vam tonrar a la bicicleta.
Moa es una ciutat sense cap atractiu i exploten niquel. Vam fer molts puges i baixes, moltes lomitas, que diuen aqui.(77,3 km)
Ens vam allotjar en un hotel, el primer que estem de Cuba. Realment el tracte i el menjar, en comparacio a les cases, es pessim.

Vam deixar Moa direccio Cayo Saetia (109 km), un cayo molt natural sense explotar gaire. Vam dormir-hi a l hotel perque no hi havia res mes, i l-endema vam passar tot el mati gaudint de les platges tambe per nosaltres sols. Els pocs guiris que hi havia no ens van molestar perque es quedaven davant del bar i feien safaris i d-altres activitats.
Pedalant per l-illa vam veure molts animals: antilops, iguanes, bous vermells, porcs senglars, ... Tot plegat va estar molt be.
Ben dinat vam tornar a agafar les bicicletes per arribar a Mayari, (37 km) on la nostra intencio era sortir l'endem[a cap a Holguin per[o l-Elin, l-home de la casa on ens allotgem, ens va recomanar anar a veure el Salto de Guayabo, aixi que aquest mati hem fet una gran pujada cap al salto, unes cascades molt naturals on ens hem pogut banyar despres d-una excurcioneta.(39 km)
I ara ens espera un gran sopar a casa l-Elin, cuinat per ell i la seva dona, i dem[a cap a Holguin, las Tunas, ... Cada cop mes morenos us anirem informant.
Salut a tothom!

1. Hola:
    Realment les fotos comencen a fer enveija.