dilluns, 14 de juny del 2010

Cap de setmana a Àreu (Pallars Sobirà) "excusa La Cuita al Sol"

Un cap de setmana pirinenc. Divendres furgo i tenda cap a Àreu (Pallars sobirà) acompanyant a l'Ivan que ha participat a la 7à Cuita al Sol del passat dissabte, la Cuita el sol, que és basa en un conte d'un escriptor de la zona, en Pep coll, "l'home que corria més que el sol" (L'haurem de buscar i llegir, xD) en definitiva la idea d'aquesta peculiar cursa és pujar d'Àreu al mont Monteixo, sortint quan l'hombra arriba a la plaça del poble d'Àreu (1240m) i arribant (si es pot) al cim Monteixo (2905m) abans que l'hombra t'atrapi (en tan sols 5,4km) per això en diuen cursa vertical. xD Doncs moltes felicitats a tots i en especial a l'Ivan que va fer el 129è d'uns 400 (va pujar en 1 hora 59 minuts) crack! A part de gaudir de l'ambient dels súper homes, dones i nanos/es que participaven en la Cuita al Sol 2010, hi havia un ambient festiu pirinenc, a més de molts acompanyants (com erem nosaltres). Fent nit al càmping pica d'estats dos dies, i relaxant-nos amb el paratge i el riu Noguera de Vallferrera (que anava ple i fort), ara bé la primera nit fotia un fred! divendres havia nevat al cim del Monteixo, però varem trampejar el mal temps, i dissabte visita turística pel poble, motivant i motivant-nos i ben dinat vam enfilar camí per on unes hores més tard passarien els corredors.

Doncs si, jo, la Brígida i la Laia, més abrigats i carregats del que haguès fet falta (com diu la Brig a muntanya val més prevenir, xD) vam començar a pujar i deunidor quines costes i quins marges, corriol i vinga parets, enfilar enfilar i després de més de dugues hores tirant, vam decidir que no fariem pas el cim, ho vam deixar passats els 3km pujant, amb 950 de desnivell acumulat i a 2132m sobre el nivell del mar. (prop d'on hi havia l'avituallament de la cursa)

(ho vam deixar a una mica més de la meitat, de fer cim!) personalment haig d'entrenar! perque baixant les vaig veure magres i putes! avui encara tinc agulletes, i ahir eren de campió! sobretot als quàdriceps! i res vam anar baixant, no voliem que ens ploguès, ni fes fosc, i a més sabiem que els corredors passarien cap amunt i avall tant ràpid com poguèssin, així que vam anar trobant a tot el personal per aquells corriols, i l'Ivan liderant un grup de la meitat endavant! xD Un cap de setmana collonut, i m'ha obert les ganes de fer més senderisme i excursions, que la bici no ho és tot! xD Al arribar a baix dutxa, sopar, son... i al matí, festa dels premis i cap a Girona! dinant a Ventolà per arrodonir el cap de setmana! SALUT i fins la pròxima aventura!

Link-track d'un dels corredors que ho va fer en menys de 2 hores, i de pas situeu el MONTEIXO.