divendres, 17 de juliol del 2015

Vietnam del Nord, 1a setmana, Hanoi - Dien Bien Pho

El divendres 10 de juliol vam arribar a Hanoi amb les nostres alforges, bicicletes velles i un munt de material per les bicis (gràcies Radicalbikes), amb l'intenció d'arribar a Cambodja amb elles, després de fer un tour pel Nord del Vietnam i travessar Laos. Ja a la capital Vietnam, ens instal.lem al Nova Hotel on amb l'agència Vega Travel el dissabte 11 anem fins a Halong Bay i fem un creuer amb barca contemplant les illes (formades com diu la llegenda per un drac), visitem coves, platges, i fem un kayaking... Tot plegat fantàstic i un dia complet, turista, però fantàstic.

El diumenge 12 de juliol vam visitar el barri vell de Hanoi. Passejant amunt i avall amb la calor, ens vam impregnar una mica més de la cultura vietnamita, seguint la ruta recomanada per la Lonely. De moment aquest país en progrés es captivador i un pèl opulent en negocis, botiguetes i paradetes. No sabem si serà la capital. Amb un boom de moto tipus scooter i una gent amable que no emprenya al turista. Un dia exhaust, acabat a la nit a l'estació de trens on vam agafar un tren amb lliteres fins a Lao Cai, bicis incloses!

El dilluns 13 de juliol va començar la nostra aventura amb bicicleta. A quarts de 8 vam començar a pedalar cap a Sapa. 7h 35km 1500d+ http://connect.garmin.com/activity/835726486

Una pujada infernal del 10% a molts trams, endolçada per una calor i una aixafogor que ens va obligar a fer un munt de parades no previstes. Això sí, el paisatge espectacular d'arrossars i de selva a pas d'alta muntanya, amb la gent que fa vida al voltant de la carretera van ajudar a fer el cim fins a Sa Pa!
Estirem cames i reposen en una de les pensions que recomana la Lonely planet (Sapa és excessivament turístic).

Dimarts 14 de juliol, 5h 51km 650d+ http://connect.garmin.com/activity/835726486 Després de descansar a Sapa enfilem a les 6 del matí cap al port més alt del Vietnam, Tram Ton pas 1960m. La carretera ja és molt menys transitada que la del dia anterior i anem pujant mica en mica fins a l'últim tram que és més dur. A d'alt de tot ens envolta la boira i comencem un descens espectacular cap a la província de Lai Chau. Al arribar a la conca del riu tornem a veure arrossars, abans des de d'alt i ara  més de prop.

Quan portem uns 50km, la calor apreta molt i, parlant amb un vietnamita que ens convida a aigua i ens deixa tamborets per seure a l'ombra de davant de casa seva, decidim dormir a una guesthouse de Tam Duong (zona gens turística, però amb un entorn de muntanyes i camps verdíssims)

Dimecres 15 de juliol, 7h 57'5km 950d+ http://connect.garmin.com/activity/835726516 Després d'una nit de pluja, endarrerim la nostra sortida més d'1h. Comencem a pedalar a la fresca amb una bona pujada, complicada però recompensada a la baixada i arribem fins el nou Lai Chau, ciutat amb una gran avinguda de 8 carrils, però sense massa trànsit.
Mengem una mica i tornem a enfilar carretera amunt on comença a canviar el paisatge tornant-se cada cop més espectacular.

Després d'arreglar una punxada comença una baixada fantàstica on anem trobant pobles al costat de la carretera amb mainada i gent que ens saluda. Tothom d'estranya de veure'ns amb bicicleta, o això sembla.
Arribem a Pa So i dormim en un resort que havia tingut una vida millor (tot i estar ara amb obres).

Dijous 16 de juliol http://connect.garmin.com/activity/835726551 sortim de Pa So després d'esperar 3h que pari la pluja. Tot i això, al cap de 5km de pedalar ens cau un bon xàfec a sobre i hem de refugiar-nos en una botiga/barraca, on la gent és molt amable.
Com que la pluja no para decidim parar un bus i anar fins a Dien Bien Phu, saltant-nos les parades previstes amb bicicleta de Moung Lay i Monug Cha, ja que la pluja no para en tot el dia.
La carreteraés increïble al costat del riu, i molt atrotinada per culpa de la pluja. Una llàstima no enganxar un bon dia perquè l'entorn és fantàstic.

Al arribar a Dien Bien Phu encara plou. Anem a la guesthouse Binh Long, on l'home gran resulta molt simpàtic tot i no parlar massa anglès.

Divendres 17 de juliol fem turisme per Dien Bien Phu, ja tocava veure vestigis del passat bèl·lic d'aquest país. Aquí va tenir lloc la victòria del Vietminh contra els francesos colonials i els orígens de Ho Chi Minh i el Vietcong. Amplian la llegenda del poble vietnamita i la seva resistència a l'invasor; xinès, francès, japonès o americà.
Un dia de passejada sense deixar de ploure fins al migdia, però tornant-hi al vespre. Veient la vida diària d'aquesta ciutat transfronterera, en creixement un pèl abusiu, com el tastet que hem vist del nord del Vietnam.