dimarts, 16 de juliol del 2013

Primers dies a Cuba!

12 - 16 de juliol de 2013 (La Habana, Santiago de Cuba, Guantanamo) ... La nostra arribada a L´Habana va anar a lo cubano! El vol una mica agovinant i llarg i a l'arribada no trobàvem les bicicletes: uns deien cap aquí, altres cap allà, ... Això és Cuba! Però al final les vam trobar i, tot i sortir tard de l'aeroport la família d´uns amics ens estaven esperant i amb un taxi vam anar fins a casa seva.
Quina família més fantàstica! Ens han tractat súper bé, hem menjat molt i molt bo i un veí ens va fer de guia turístic per L´Habana a canvi de xerrar i d´una cervesa. Quin crack!
L'Habana està bé, però nosaltres ens cansem ràpid de les ciutats. Això sí, però ja ens hi movíem com a cubans! Amb els seus taxis (boteros, Chevrolets antics) i tot!
Vam estar un dia més a L'Habana perquè no hi havia bitllet per anar a Santiago de Cuba.
Ahir a les 7 del matí vam arribar a Santiago de Cuba després d'un viatge amb autobús que recordava una mica a la Índia, tota la nit!

A Santiago ens va rebre la familiar d'una amiga, però no podia llogar perquè encara no té els papers de la llicència i ens va enviar amb la veïna (després d'una bona tertúlia i d'un cafè, això sí).
Vam fer tot un dia de turisme per Santiago, caminant força, però la ciutat no és molt gran i ho vam poder veure tot, o gairebé tot.
També vam tenir temps d'escoltar música en directe (son) a la Casa de la Trova tot fent una cerveseta i veient gent ballar
(dones grans i europees amb nois més joves, cubans intentant lligar amb noies europees, ... Això és Cuba!).

I avui ha començat la nostra aventura de veritat, el que nosaltres hem vingut a fer a Cuba: moure'ns i conèixer el país amb bicicleta!
Cap a 2/4 de 8 hem sortit de Santiago per l'autopista, no com les de casa, aquí hi passen carros, gent caminant, pocs cotxes o camions i no es paga! Això sí, aquí els vehicles vells treuen un fum negre asfixiant que t´entra als ulls i als pulmons (horrible).
Després de carreteres més petites i d'un altre tall d'autopista enmig de paisatge de selva (o si més no molt verd) hem arribat a Guantànamo, on dormirem avui i on no hi ha gaire res (o res) per veure. Això fa que no hi hagi ni un turista, o que no n´haguem vist, de moment.
Ahir vam conèixer el sol cubà, però els dies a L'Habana van ser plujosos; avui hem patit aquesta calor i aquest sol en els 84 km que hem fet. S'ha de dir que a primera hora hem anat molt bé, però a partir de les 11 hem començat a notar el sol que cremava i l'aire cada vegada més calent. I ja comencem a veure que Cuba no és tant planer com hem estat sentint!
A 2/4 de 2 hem arribat a la casa que ahir ens van recomanar i després d'una bona dutxa freda hem descansat una mica i després hem sortit a conèixer Guantànamo, ciutat que, com ja hem dit, no té res a part de la música Changüí que esperem escoltar abans de sopar.
Demà tornarem a aixecar-nos aviat i anirem fins a Imías. I l'endemà pujarem un petit port (La Farola) i arribarem a Baracoa, lloc on segurament farem una paradeta d'un dia per gaudir del lloc i sobretot de les platges.

Molts records i fins la propera connexió si trobem algun ETECSA.
Jordi i Laia

1. Quina enveja que feu!

Disfruteu molt família :)

2. Això és Cuba - frase del blog! Sou uns cracks!! Quin gran viatge que us espera, aprofiteu cada moment!!!! petons!! Iona!

3. Merci wapes! Responem ja de tornada que allà l'internet no "és faci mi amol" fins aviat! Ha estat una passada!

4. Merci wapes! Responem ja de tornada que allà l'internet no "és faci mi amol" fins aviat! Ha estat una passada!